Trzy paryskie zimy - przełom lat 50-tych i 60-tych - to najciekawszy , formacyjny czas w twórczości Jana Lebensteina.
Otwarta niedawno wystawa w warszawskiej Zachęcie ma dokumentować powstawanie prywatnej mitologii Lebensteina, moment zasklepiania niejednorodnych wątków w jego twórczości w wieloznaczeniową, dojrzałą formę.
Jan Lebenstein wyraźnie i konsekwentnie zaznaczał swoją odrębność. Jego sztuka wyrosła w kontekście zupełnie innych tendencji. Sztuka światowa promowała pop art. Lebenstein metaforyczny, Lebenstein symoliczny , Lebenstein zakorzeniony w kulturalnej i cywilizacyjnej tradycji Europy pozostał wobec mód niezależny.
Niepodległość jego sztuki w jej początkach celebruje wystawa w Zachęcie.
Pieczęć Erosa i Thanatosa. Paryż , lata 60.
do 22 sierpnia 2010
Udostępnij
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz